وبلاگ شخصی عارف عبداللهی_بجنورد

خبرنگار _عکاس
کلمات کلیدی

عارف عبداللهی

بجنورد

عدالت مالیاتی

دانشجو و خانواده

نفس های آخر اصلاحات

از فتح الفتوح تا شکست بزرگ

صداقت در گفتار و عمل دولت و رفع شدن تحریم های اقتصادی!

(از مجموعه خاطرات آقای میم سین)

نگاه-غلط-رویسای-دانشگاه-های-استان-به-تشکل-های-سیاسی-دانشجویی

دردودلهای-وجدان-آقای-رییس-جمهور

اندرحکایات گذاشتن ریش در قرن مدرنیته شدن انسان ها

پاسخ به یک نشریه محلی خراسان شمالی

به مناسبت سومین سالگرد ریاست جمهوری روحانی

پاسخ یاداشت توجیهی از سوی جناب آقای یامین پور

اتخاذ موضع نسبت به تمدن غرب

ذهنی خارجی در لباس یقه سفید

جهاد فکر واندیشه در نهضت ما میتوانیم

فهم استراتژیک در میان مسئولان

قطعنامه 598

نقطه عطف تاریخ صدر اسلام

چند نکته مهم در مورد کودتای ترکیه ای

با برجام جلوی جنگ را گرفتیم!!

بی حیایی زنان یا بی غیرتی مردان مقصر کیست؟

راه حق و نصرت و فضل الهی

تهییج موسیقیایی

هزینه حقوق های نجومی غیر قابل اغماض و تطهیر است.

پهلوانان مدعی تدبیر

پوشش

برای زن دست وپاگیر است!!؟؟

چادری-ها-زهرایی-نیستند

بیت المال مسلمانان از جمله اموری است که باید برای منافع مسلمین و برای حل مشکل جامعه مسلمانان استفاده شود، این موضوع آنقدر حساس است که در سیر و بررسی تاریخی آن به مسائل قابل تاملی می رسیم.

 امااین سوال را نباید فراموش کرد، این روزها چه بلایی بر سر بیت المال مسلمانان می آید؟ چرا خلع قانونی در این زمینه را حل نمی کنیم؟
اموالی که جای دارد برای استفاده از آن آنقدر حساس بود و آنقدر دقت داشت که حتی کوچکترین رقم آن هم در قیامت برای هر انسانی مشکل ساز خواهد بود و امکان خسران را فراهم خواهد کرد که برای اثبات این موضوع می توان به حدیثی از حضرت علی علیه السلام که فرمود: بخشش نا به جای حکمرانان از اموال عمومی مسلمانان، ستم و خیانت است (میزان الحکمة، ج 10، ص .745) اشاره کرد.
 در هر شهری و در هر سطح مدیریتی امکان حوادث غیر مترقبه وجود دارد، حوادثی که اموال مسلمانان توسط یک سازمان و یا نظر شخصی یک مدیر به هدر داده می شود، سازمانی که خود در مشکلات مالی بسیار دست و پا می زند اما با بی برنامگی اندک بودجه خود را ازدست می دهد.
یکی از این حوادث غیر مترقبه که در هر استانی امکان وقوع دارد تغییر استاندار می باشد، اما مساله این نیست، مساله حواشی این اتفاق نچندان بزرگ است که در کنار این موضوع چه ولنگاری مالی انجام می شود که خود مایه تاسف است.
 سازمانی که 5 هزار خانواده دارای معلول در نوبت مستمری دارد اما به مسائل دیگری می پردازد، نباید برای کاری چون تغییر استاندار بیت المال را حیف و میل کنند، در صورتی که این سازمان رسالت های بسیار مهمتری در زمینه های مختلف دارد.
 


مسئولی که برای جامعه تقریبا 80 هزار نفری خود باید برنامه های بسیار وسیع را برنامه ریزی کند و اهداف خود را به سوی رضایت این جامعه تحت پوشش سوق دهد، به مسائل دیگر رسیدگی می کند و بی توجهی خود را به دیگر مسائل اجتماعی به اثبات می رساند.
دستگاهی که تنها پوشش افراد معلول را بعنوان رسالت خود ندارد و مسائلی چون اعتیاد، طلاق و مسائل درمانی را هم در شرح وظایف خود دارد، اما تمام این موضوع را رها کرده ودر مقطعی به جای آنکه این بودجه های بیت المال در راه شرح وظایف خود استفاده کند در مسائل دیگر صرف می کند.
این دستگاه که تقریباً گستردگی فعالیت زیادی دارد بهتر است به جای آنکه به مسائلی چون تغییر استاندار و تبریک های گوناگون دخالت کند به سوی تحقق اهداف این سازمان حرکت داشته باشد که اگر این امر درست صورت بگیرد شاید یک قدم به جامعه آرمانی اسلامی نزدیک شویم.
 در پایان به همه مسئولان توصیه می کنیم که از فرهنگ تملغ و چاپلوسی در استان جلوگیری شود و اجازه ندهند از بیت المال مسلمانان در راه پیشبرد اهداف شخصی استفاده شود، فرهنگ اشتباهی که در حال ظهور دوباره در میان مسئولان است و می تواند خطر های بسیار زیادی را در بر داشته باشد.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۹
عارف عبداللهی

بیت المال

نظرات  (۱)

اوّلین روزی که امیر المؤمنین (صلوات الله علیه) خواست غنایم و بیت المال را در مدینه تقسیم کند فرمود: بیایید صف بایستید. زبیری که این همه پول دارد برای سه دینار در صف ایستاد.
نکته : زبیر 23 هزار غلام و کنیز داست و در تاریخ اسلام بالاترین میزان رشوه به مبلغ 57 میلیون درهم توسط عثمان به زبیر اده شد !!
چی شده که این آدم با این همه پول برای یارانه میاد تو صف وایمیسه...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی