وبلاگ شخصی عارف عبداللهی_بجنورد

خبرنگار _عکاس
کلمات کلیدی

عارف عبداللهی

بجنورد

عدالت مالیاتی

دانشجو و خانواده

نفس های آخر اصلاحات

از فتح الفتوح تا شکست بزرگ

صداقت در گفتار و عمل دولت و رفع شدن تحریم های اقتصادی!

(از مجموعه خاطرات آقای میم سین)

نگاه-غلط-رویسای-دانشگاه-های-استان-به-تشکل-های-سیاسی-دانشجویی

دردودلهای-وجدان-آقای-رییس-جمهور

اندرحکایات گذاشتن ریش در قرن مدرنیته شدن انسان ها

پاسخ به یک نشریه محلی خراسان شمالی

به مناسبت سومین سالگرد ریاست جمهوری روحانی

پاسخ یاداشت توجیهی از سوی جناب آقای یامین پور

اتخاذ موضع نسبت به تمدن غرب

ذهنی خارجی در لباس یقه سفید

جهاد فکر واندیشه در نهضت ما میتوانیم

فهم استراتژیک در میان مسئولان

قطعنامه 598

نقطه عطف تاریخ صدر اسلام

چند نکته مهم در مورد کودتای ترکیه ای

با برجام جلوی جنگ را گرفتیم!!

بی حیایی زنان یا بی غیرتی مردان مقصر کیست؟

راه حق و نصرت و فضل الهی

تهییج موسیقیایی

هزینه حقوق های نجومی غیر قابل اغماض و تطهیر است.

پهلوانان مدعی تدبیر

پوشش

برای زن دست وپاگیر است!!؟؟

چادری-ها-زهرایی-نیستند

اسم خود را گذاشته ایم حزب اللهی!

دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۰ ب.ظ
تنها یقه بستن و ریش گذاشتن که نمی شود حزب اللهی بودن، این حرف را تا حالا همه ما بارها شنیده ایم، راست هم می گویند خیلی مسائل دیگر نیز وجود دارد که عیار حزب اللهی بودن است و ما از آن غافل هستیم، امروز می خواهم نوشته خود را با گلایه آغاز کنم، بالاخره از قدیم گفته اند یک سوزن به دیگری می خواهی بزنی یک جوالدوز هم به خودت بزن.
الان چند سال است که از یک فریضه و واجب که آقا و رهبرمان مطرح کردند می گذرد، ابتدا می پرسم مگر جهاد تنها در نوع نظامی آن خلاصه می شود، جهاد در هر زمانی ممکن است شکل های گوناگون به خود بگیرد و امروز یکی از مهمترین نوع آن جهاد اقتصادی است.
آقا  4 سال پیش در پیام نوروزی سال 91 خودشان می فرمایند " برای خودمان فرهنگ کنیم، بر خودمان یک فریضه بدانیم که هر کالایی که مشابه داخلی آن وجود دارد و تولید داخلی متوجه به آن است، آن کالا را از تولید داخلی مصرف کنیم و از مصرف تولیدات خارجی به جد پرهیز کنیم؛ در همه زمینه ها؛ زمینه های مصارف روزمره و زمینه های عمده تر و مهم تر."
علمای اعلام بفرمایند معنای "فریضه" یعنی چه، برای حقیر که مقلد معظم له هستم این واژه حکم فتوا را دارد، از منظر ولایت فقیه هم بخواهیم بنگریم این حکم بر همه مقلدین مراجع عظام دیگر هم جاری است.
ضمن اینکه تاریخ معاصر ما گویای این است که علمای بزرگ ما برای کاهش وابستگی به خارجی ها، فتاوای قاطعی در تحریم کالای خارجی خصوصا کالاهای کشورهای استعمار گر و مستکبر داشته اند و در منبر های خود ازجمله در ماه مبارک رمضان به تبیین آن می پرداختند.
از آن جمله می توان به مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن با صدور حکم تحریم توتون و تنباکو توسط میرزای شیرازی و حکم تحریم خرید کالاهای خارجی توسط مرحوم آقانجفی، فقیه صاحب نفوذ عصر قاجار، در اصفهان اشاره کرد. (1)
حال می پرسم چهار سال از این حکم گذشت، چقدر به این فریضه عمل کرده ایم رفقا! امروز اگر سرمان را بچرخانیم چند کالای ایرانی در خانه این بچه حزب اللهی وجود دارد و چند کالای خارجی، چند درصد از زندگی خود را ایرانی سازی کرده ایم؛ آیا تولید داخلی در خانه ما غریب نیست؟!
بچه هایی که منتظر حکم جهاد آقا بودند کجا هستند، وقتی وارد فروشگاه می شویم تا تلوزیون بخریم، تا یخچال و لباسشوئی و گوشی موبایل و مسواک و خودکار و لباس بخریم، چرا یادمان از آقا و اوامر و حکم جهاد و این چیز ها نمی آید.
بابا جهاد همین است که شما وقتی کالای ایرانی و خارجی را کنار هم می گذاری اصلا در خرید کالای ایرانی تردید به خود راه ندهی، درگیر این ساده انگاری نشوی که آقا کالای ایرانی بی کیفیت است، پس ولایتمداری و انقلابی بودنمان چه می شود، اصلا همه اینها به کنار، غیرت ملی مان کجا رفته، نکند مثل آن ملی گراهایی بشویم که تمام کالاهای زندگی شان خارجی است و فریاد جانم فدای ایران سر می دهند!
برای همه توجیه هایی که ما پشت سر هم می آوریم تا کالای خارجی را بخریم امام خامنه ای(مد ظله) جواب دارند، ایشان می فرمایند "شاید در یک نگاه ساده انگارانه بگوییم وقتی کالاهای مرغوب خارجی هست چه نیازی به مصرف کالای داخلی وجود دارد؟ پاسخ این است که در کنار ارزشمندی هویت ملی و تقویت روحیه خودکفایی، مهمترین اثر مصرف کالای داخلی رفع بیکاری است."
ان شاء ا... ادامه دارد.
پی نوشت:
1-   برای اطلاع از احکام و فتاوای بیشتر پیرامون مسئله "خرید کالای ایرانی و تحریم کالای خارجی" می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید که طی آن 23 سوال کلیدی در این خصوص توسط دفتر معظم له پاسخ داده شده است:
http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=29126
 
 
2- (جنبش تاریخی برای تحریم کالای خارجی):
 http://press.jamejamonline.ir/Newspreview/1905515551698097152

نظرات  (۱)

۲۱ تیر ۹۵ ، ۱۲:۵۷ شبکه اشتراک لینک توبنویس
سلام
خداقوت 
مطلب شما در شبکه اشتراک لینک توبنویس درج گردید :

http://www.tobenvis.com/Default.aspx?topicId=47868

باتشکر فراوان از مطالب خوبتان
منتظر عضویت و ارسال مطالب خوبتان هستیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی