وبلاگ شخصی عارف عبداللهی_بجنورد

خبرنگار _عکاس
کلمات کلیدی

عارف عبداللهی

بجنورد

عدالت مالیاتی

دانشجو و خانواده

نفس های آخر اصلاحات

از فتح الفتوح تا شکست بزرگ

صداقت در گفتار و عمل دولت و رفع شدن تحریم های اقتصادی!

(از مجموعه خاطرات آقای میم سین)

نگاه-غلط-رویسای-دانشگاه-های-استان-به-تشکل-های-سیاسی-دانشجویی

دردودلهای-وجدان-آقای-رییس-جمهور

اندرحکایات گذاشتن ریش در قرن مدرنیته شدن انسان ها

پاسخ به یک نشریه محلی خراسان شمالی

به مناسبت سومین سالگرد ریاست جمهوری روحانی

پاسخ یاداشت توجیهی از سوی جناب آقای یامین پور

اتخاذ موضع نسبت به تمدن غرب

ذهنی خارجی در لباس یقه سفید

جهاد فکر واندیشه در نهضت ما میتوانیم

فهم استراتژیک در میان مسئولان

قطعنامه 598

نقطه عطف تاریخ صدر اسلام

چند نکته مهم در مورد کودتای ترکیه ای

با برجام جلوی جنگ را گرفتیم!!

بی حیایی زنان یا بی غیرتی مردان مقصر کیست؟

راه حق و نصرت و فضل الهی

تهییج موسیقیایی

هزینه حقوق های نجومی غیر قابل اغماض و تطهیر است.

پهلوانان مدعی تدبیر

پوشش

برای زن دست وپاگیر است!!؟؟

چادری-ها-زهرایی-نیستند

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ جاءَتْکُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنا عَلَیْهِمْ رِیحاً وَ جُنُوداً لَمْ تَرَوْها وَ کانَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصِیراً.

اى کسانى که ایمان آورده‏‌اید؛ نعمت خدا را بر خود یاد آرید، آنگاه که لشکرهایى به سوى شما در آمدند، پس بر سر آن‏ها تند بادى و لشکرهایى که آن‏ها را نمى‌‏دیدند، فرستادیم و خداوند به آنچه می‌کنید، همواره بیناست. خداوند فرشتگان را برانگیخت تا اسبان و شتران دشمن را تحریک می‌‏کردند. مشرکان در حالى که شکست خوردند، پا به فرار گذاشتند، و راه سه روز را در یک روز مى ‏پیمودند. سوره احزاب( آیه33)

صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان، سراسر نکته و حکایت‌هایی بود که حال و روز  کشور و شرایط امروز جامعه را بیان می کرد تفسیر و فهم این سخنان نیازمند رجوع به تاریخ و روزگار صدر اسلام است.

 جنگ احزاب واقعه ایست که رهبر اوضاع کنونی را به آن تشبیه کردند.

جنگ احزاب همان جنگ خندق است، ویژگی‌های این واقعه که با حال مطابقت دارد را بررسی می‌کنیم.

علت اصلی غزوه احزاب حُمق و حسد یهودیان بود. یهودیان بعلت اخراج برخی از قبایل شان توسط پیامبر و همچنین بعلت کشته شدن سران شان کینه شدیدی از اسلام به دل داشتند. از سوی دیگر قدرت گرفتن مسلمانان و وجود معارف حق در اسلام ، نفوذ یهود را کاهش داده بود؛ لذا جمعی از آن‌ها  به مکه و نزد سران قریش رفتند و تکیه زنان به دیوار کعبه با آنان هم قسم شدند تا پیامبر(ص) و یارانش را از بین ببرند. یهودیان سپس سایر قبایل عرب را همراه و ترغیب کردند تا در این جنگ حاضر باشند که البته موفق هم شدند؛

 امروزه هم شاهدیم که لابی های صهیونیست چگونه از تمامی امکانات مالی و نظامی و نفوذ سیاسی و اقتصادی شان استفاده می کنند و مسلمانان را به جان هم می اندازند تا علیه هم جبهه بگیرند و اتحادشان نابود شود! می‌بینیم که با دوستان خود چگونه هم پیمان شده اند تا برای نابودی اسلام و نظام اسلامی راستین تلاش کنند. خشم دشمنان جمهوری اسلامی از قدرت گرفتن و نفوذ در منطقه و دنیا بر هیچ کس پوشیده نیست و این هم  آتش دشمنی‌شان را شعله ورتر می کند .

جالب اینجاست که پیامبر(ص) در آن زمان با آن یهودیان مذاکره کرده و پیمان بسته بودند. اما آن‌ها این پیمان را نقض کردند و به قول خودمان زیرش زدند. حال آنکه پیامبر در آن پیمان امتیازی به طرف مقابل نداده بودند که با نقض عهدنامه متحمل خسارات محض شوند.

سرانجام سپاه (12 الی 20 هزار نفری) احزاب بسوی مدینه راهی شد. پیامبر با دریافت این خبر برای دفاع آماده شدند و به پیشنهاد سلمان و با کمک مسلمانان خندق‌هایی حفر کردند. سپاه احزاب بمدت یکماه مدینه را محاصره و تحریم شدید کردند.

در همان زمان عده ای از کسانی که با پیامبر بیعت داشتند، تحت تاثیر وسوسه‌های فرستادگان یهودیان به جمع احزاب پیوستند و تلاش کردند تا از درون به پیامبر ضربه بزنند. عده ای دیگر از بین خود یاران هم وحشت کردند و با دیدن سپاه کثیر دشمن و خیانت خودی‌ها ایمان‌شان سست شد. پیامبر (ص) ولی همه را به پیروزی و کمک الهی وعده می‌داد. ایشان سپاه را منظم کردند و آماده نبرد شدند.

امروز هم شاهد مذاکره با کشورها و دولت‌هایی بودیم و هستیم که برای ریزترین تصمیم گیری‌هایشان از دولت صهیونیستی تاثیر می پذیرند و باز شاهدیم که طرف ما چطور قول‌ها و پیمان‌هایش را لغو کرد.  چطور ما را این مدت طولانی تحریم و تحدید کرد. شاهدیم که افرادی از جبهه خودی خیانت می‌کنند تا اساس نظام اسلامی را از هم بپاشند و افرادی دیگر با دیدن قدرت و کثرت دشمن و کمی یاران  و هنگام تحریم ها و فشارهای کمرشکن او می‌هراسند و دم از سازش با آن‌ها می زنن.

هنگام نبرد، هر وقت که عده ای از مشرکان از خندق‌ها عبور می‌کردند یاران واقعی و با ایمان راستین پیامبر به دفاع پرداختند. حتی حضرت علی (ع) در نزدیکی دشمن و اردوگاه آنان برای دفاع و مراقبت حاضر می‌شدند.

در زمان مبارزه علی(ع) با عمرو بن عبدود و در جنگ احزاب بود که رسول خدا فرمود تمام اسلام و حق در برابر تمام کفر و شرک ایستاد.

اما سرانجام مهم این جنگ هم از بین رفتن بزرگان مشرکان چون عمرو و از هم پاشیدن اتحاد احزاب نابودی یهودیان فتنه‌انگیز و یاری فراوان خداوند به مسلمانان بود.

 این روزها هم آنانکه ایمان راستین به راه حق و نصرت و فضل الهی دارند می‌توانند در دفاع از این آرمان‌ها موفق باشند. یکی از آموزه‌های تدابیر رسول خدا (ص) و اقدامات علی(ع) را می‌توان چنین استنباط کرد که برای دفاع گاهی باید در قلب دشمن حاضر شویم، همان کاری که در کشورهای برادر سوریه ،عراق ، لبنان و فلسطین انجام می‌دهیم و با تکفیری‌ها و داعشی‌ها می‌جنگیم.

دیگر آنکه پیامبر بارها یاری خدا به مسلمانان با ایمان در برابر دشمنانشان را وعده داده بود و انشالله در رویارویی با تمام ناحق، پیروز نهایی ایمان داران حقیقی‌اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۳
عارف عبداللهی

راه حق و نصرت و فضل الهی

نظرات  (۱)

آفرین
این جمله پیانای که فرمودید یه پیامی هست به همه اونهایی که می گن : چرا میریم تو عراق و سوریه و .. می جنگیم و به فلسطین کمک می کنیم ..
سخت با شما موافقم که :
یکی از آموزه‌های تدابیر رسول خدا (ص) و اقدامات علی(ع) را می‌توان چنین استنباط کرد که برای دفاع گاهی باید در قلب دشمن حاضر شویم، همان کاری که در کشورهای برادر سوریه ،عراق ، لبنان و فلسطین انجام می‌دهیم و با تکفیری‌ها و داعشی‌ها می‌جنگیم.



ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی