وبلاگ شخصی عارف عبداللهی_بجنورد

خبرنگار _عکاس
کلمات کلیدی

عارف عبداللهی

بجنورد

عدالت مالیاتی

دانشجو و خانواده

نفس های آخر اصلاحات

از فتح الفتوح تا شکست بزرگ

صداقت در گفتار و عمل دولت و رفع شدن تحریم های اقتصادی!

(از مجموعه خاطرات آقای میم سین)

نگاه-غلط-رویسای-دانشگاه-های-استان-به-تشکل-های-سیاسی-دانشجویی

دردودلهای-وجدان-آقای-رییس-جمهور

اندرحکایات گذاشتن ریش در قرن مدرنیته شدن انسان ها

پاسخ به یک نشریه محلی خراسان شمالی

به مناسبت سومین سالگرد ریاست جمهوری روحانی

پاسخ یاداشت توجیهی از سوی جناب آقای یامین پور

اتخاذ موضع نسبت به تمدن غرب

ذهنی خارجی در لباس یقه سفید

جهاد فکر واندیشه در نهضت ما میتوانیم

فهم استراتژیک در میان مسئولان

قطعنامه 598

نقطه عطف تاریخ صدر اسلام

چند نکته مهم در مورد کودتای ترکیه ای

با برجام جلوی جنگ را گرفتیم!!

بی حیایی زنان یا بی غیرتی مردان مقصر کیست؟

راه حق و نصرت و فضل الهی

تهییج موسیقیایی

هزینه حقوق های نجومی غیر قابل اغماض و تطهیر است.

پهلوانان مدعی تدبیر

پوشش

برای زن دست وپاگیر است!!؟؟

چادری-ها-زهرایی-نیستند

یک نشریه محلی خراسان شمالی در سرمقاله آخرین شماره خود به تحلیل کودتای ترکیه با عنوان "کودتا در ترکیه؛ دخالت نکبت بار نظامیان در سیاست" پرداخت.

در خلال متن مسائلی مطرح می شود که هدف نگارنده از آن را بیش از پیش نمایان می کند، او دموکراسی و انتخابات آزاد را باعث نجات اقتصاد ترکیه می داند و سپس می گوید کودتای نظامیان باعث نا امنی در این کشور شد و در نتیجه صنعت توریسم آن که درامد چند ده میلیاردی برای ترکیه دارد دچار خدشه شد.

در نهایت نیز وی نتیجه گیری خود از این کودتا در ترکیه را به فرمایشاتی گزینشی از امام خمینی(رحمه ا... علیه) خاتمه می دهد که مقصود نگارنده را تکمیل می کند، می نویسد "وقتی ابعاد فاجعه دخالت نکبت بار نظامیان را در ترکیه می بینم به یاد فرمایشات امام می افتم که چه هوشمندانه و حکیمانه نظامیان را از ورود در امور سیاسی بر حذر می داشتند، امام انسان بزرگ و حکیمی بودند و گویی وضع امروز امثال ترکیه را پیش بینی می کردند؛ چنانکه فروپاشی شوروی را پیش بینی کردند؛ که آن نیز به وقوع پیوست!"

حال چند نکته پیرامون متن فوق؛ ابتدا اینکه باید یاداور شویم در کشور ما تا کنون تنها یک مرتبه کودتا رخ داده است و آن نیز مربوط به خوش بینی و اعتماد بی جایی بود که دکتر مصدق رئیس دولت ملی به آمریکا کرد، در واقع در جریان ملی شدن صنعت نفت مصدق برای آزاد کردن نفت از چنگال انگلیس خیال کرد باید یک متحد بین المللی داشته باشد و آن آمریکاست.

اینجا بود که بعد از همکاری و اعتماد به آمریکا در پشت پرده انگلیس و آمریکا با هم طرح کودتا و سرنگونی دولت مصدق را ریختند و دیدیم که پس از آن علی رغم هشدار های آیت ا... کاشانی مبنی بر اعتماد به توان مردم در ملی کردن صنعت نفت نتیجه این خوشبینی به آمریکا سرنگون شدن دولت و مضاعف شدن دیکتاتوری بود، ضمنا نفت نیز نه تنها ملی نشد بلکه اینبار به چنگال دو استعمارگر مستکبر یعنی آمریکا و انگلیس افتاد!

البته هنوز یادم نرفته بگویم دومین کودتا در کشور ایران نیز پس از انقلاب رخ داد! آنجا که جنبش سبز به رهبری سران فتنه آمریکایی_اسرائیلی سال هشتاد و هشت، شیرینی جشن مردمسالاری دینی را به کام ملت تلخ کردند و 24.5 میلیون رای مردم را نادیده گرفتند و با طرح ادعای واهی تقلب 8 ماه امنیت کشور را به آشوب کشیدند و به هیچ یک از اصول ادعایی خود یعنی دموکراسی و انتخابات آزاد پایبند نماندند.

این اقدام آنان باعث شد دشمن نا امید به اعمال فشار بیشتر بر مردم امیدوار شود و تحریم ها را برای به زانو در آوردن ملت بزرگ ایران بیشتر کند و در حقیقت مقصر اصلی فشار اقتصادی بر مردم ایران همین کودتاچیان سبز بودند.

اما در خصوص نیروهای نظامی علی الخصوص سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی که در این نوشتار به طور غیر مستقیم مورد هدف واقع شده است باید گفت اگر تابع قانون هستیم باید بدانیم که اختیارات ورود به عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان را قانون به سپاه پاسداران داده است.(1)

ضمن اینکه جنس فعالیت سیاسی در این نهاد پشتیبان انقلاب اسلامی متفاوت است و شامل روشنگری و بصیرت افزایی می شود نه فعالیت جناحی که نگارنده خود نیز در متنش از امام(رحمه ا... علیه) نقل می کند "ما می خواهیم سپاه و ارتش جند ا... باشند و دسته بندی سیاسی نداشته باشند" که در تمام ادوار خصوصا انتخابات ها این موضوع مورد تاکید سپاه، بسیج و ارتش بوده است.

در نهایت اینکه باید به ایشان یاداور شویم در کشوری که ولایت فقیه فرمانده کل قواست نیاز نیست نگران کودتای نیروهای مسلح باشید، نظامیان مخلص ما اگر سودای قدرت داشتند در خارج از مرزها برای دفاع از حریم اهل بیت(علیهم السلام) و امنیت کشور جانفشانی نمی کردند.

بیشترین نگرانی نظام و مردم از خواص بی بصیرت است که مانند فتنه سال 88 علیه رای و نظر اکثریت مردم کودتاچی گری نکنند و برای مقاصد دنیوی خود و تسلط دشمن بر کشور، امنیت و ثبات کشور را بهم نریزند.

بطوری که شاهد بودیم چطور تروریست هایی از گروهک منافقین گرفته تا عبدالمالک ریگی و آل سعود و پدر همه آنان آمریکا و رژیم صهیونیستی به صراحت از فتنه گران حمایت می کردند و آثار شادی در چهره آنان هویدا بود، اگر دم از خط امام می زنیم باید بدانیم امام روح ا... فرمودند "هرگاه کاری کردید که دشمن برای شما کف زد و شما را تشویق کرد بدانید در مسیر غلطی گام نهاده اید و به خودتان شک کنید"(1) فاعتبروا یا اولی الالباب.

پ.ن:

1- اصل 150 قانون اساسی

2- وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(رحمه ا... علیه)

نظرات  (۱)

به سلیمان جهان از طرف مور سلام..
صل الله علیک یا مولانا یا خامنه ای

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی