وبلاگ شخصی عارف عبداللهی_بجنورد

خبرنگار _عکاس
کلمات کلیدی

عارف عبداللهی

بجنورد

عدالت مالیاتی

دانشجو و خانواده

نفس های آخر اصلاحات

از فتح الفتوح تا شکست بزرگ

صداقت در گفتار و عمل دولت و رفع شدن تحریم های اقتصادی!

(از مجموعه خاطرات آقای میم سین)

نگاه-غلط-رویسای-دانشگاه-های-استان-به-تشکل-های-سیاسی-دانشجویی

دردودلهای-وجدان-آقای-رییس-جمهور

اندرحکایات گذاشتن ریش در قرن مدرنیته شدن انسان ها

پاسخ به یک نشریه محلی خراسان شمالی

به مناسبت سومین سالگرد ریاست جمهوری روحانی

پاسخ یاداشت توجیهی از سوی جناب آقای یامین پور

اتخاذ موضع نسبت به تمدن غرب

ذهنی خارجی در لباس یقه سفید

جهاد فکر واندیشه در نهضت ما میتوانیم

فهم استراتژیک در میان مسئولان

قطعنامه 598

نقطه عطف تاریخ صدر اسلام

چند نکته مهم در مورد کودتای ترکیه ای

با برجام جلوی جنگ را گرفتیم!!

بی حیایی زنان یا بی غیرتی مردان مقصر کیست؟

راه حق و نصرت و فضل الهی

تهییج موسیقیایی

هزینه حقوق های نجومی غیر قابل اغماض و تطهیر است.

پهلوانان مدعی تدبیر

پوشش

برای زن دست وپاگیر است!!؟؟

چادری-ها-زهرایی-نیستند

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

به اخبار توجهی نمی کرد؛خیل کثیری از اتفاقات را به آب دهان می گرفت اما «برجام» برایش تفاوت داشت.به شهادت نزدیکان،یک خبر داخلی و خارجی را که کوچک ترین ارتباطی به توافق نامه داشته باشد از دست نداده بود و کوهی از اطلاعات آرشیوی داشت.در این حین با انسان هایی مواجه می شد که در رفتار شان روز به روز تجدید نظر می کردند.یک روز در خیمۀ موافقین نان می خوردند و یک روز در صف نماز مخالفین دیده می شدند.هر چند خورده ای به اصلاح نظرات و تصحیح امور نمی گرفت اما حالش از منافقین بهم می خورد؛عوق اش می گرفت و فاصله اش را با چنین افرادی حفظ می کرد.

از قضا شب گذشته تماشاگر مناظره ای شده بود که یک سر آن سردمدار جبهه ی منتقدین بود و طرف دیگر نیز جزو دسته ای به حساب می آمد که چند خط پیش تر صحبتش رفت.

گفت و گو ها به گونه ای پیش می رفت که ناامیدانه به طرفین نگاه می کرد.نه بی انصافی های خرازی و دو رویی اش را بر می تابید و نه حاضر بود که شاهد بخشی از غلو حسین شریعتمداری باشد.به هر دو طرف کم و بیش نقد هایی داشت اما فقط و فقط یک حرف آزارش میداد.«استاندارد دوگانه»

صادق خرازی را پیش تر ها یادش بود که روز انعقاد توافق با صفار هرندی در تلویزیون چونان وانمود می کردند که گویی ماه دو نیم شده و بناست از فردا روسپی ها هم در نرخ مبادله شان تخفیف قائل شوند اما  دیشب دقیقا مقابل آن حرف ها را شنید.خرازی متنبه شده بود و به صراحت می گفت که «برجام از اولش هم بنا نبود معجزه ای بکند و راه نجات اقتصاد همان سیاست های مقام معظم رهبری است»!

به اصل صحبتش ایراد نگرفت اما در ذهنش صد فحش و ناسزا ردیف کرد که الان؟الان باید به چنین نتیجه ای برسید؟وقتی که صنعت هسته ای پای چشم آبی های اروپایی ذبح شد به سخنان رهبری رجوع می کنید؟ اوف بر شخصیت دوگانۀ شما.

شریعتمداری هم از نظرش مردود رسید.حرف هایش را می پسندید اما وقتی وی در مقابل بی انصافی های صادق خرازی نسبت به دولت قبل سکوت می کرد و هیچ عکس العملی نشان نمی داد،از چشمش افتاد.

علی ای حال از صدا و سیما انتظار آن را داشت تا ازین دست کار ها بیشتر صورت بگیرد و روز به روز شخصیت دو گانۀ افراد برای مردمِ شب زنده دار شفاف تر شود.

شفافیت را کلا خوش داشت و برای تحقق آن سر و دست می شکست هرچند دیگران به این کار علاقه ای نداشتند.

****

ادامۀ شب را با رمان جدیدش سر کرد و مع الاسف به حال دیگران غصه خورد.

[از مجموعه خاطرات آقای میم سین]

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۱۶
عارف عبداللهی

امروز شاید بتوان به جرات گفت که تنها گروهی که شایسته است منادی بصیرت سیاسی در دانشگاه‌ها باشند و آن را از رکود و خمودگی به نشاط سیاسی هدایت کنند، مجموعه‌های دانشجویی هستند. این امر به واسطه استقلال وعدم وابستگی دانشجویان به مراکز حزبی و گروهی خارج از دانشگاه است و تا زمانی که مجموعه‌های دانشجویی دانشگاه چنین استقلال رأی و عملی داشته باشند، صلاحیت لازم برای فعالیت سیاسی در دانشگاه را دارا می‌باشند. رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در دیدار دانشجویان بر لزوم فعالیت سیاسی از سوی دانشجویان تأکید نموده‌اند:

من سه، چهار سال قبل از این گفتم که دانشجویان بایستی سیاسی شوند؛ و بعد هم علیه کسانی که دانشگاه را از سیاست دور کردند، تعبیر تندی کردم ... فعّالیت سیاسی، برای پیدا شدن قدرت تحلیل در دانشجوست. این دانشجو اگر قدرت تحلیل سیاسی نداشته باشد، فریب می‌خورد و فریب خوردن دانشجو، درد بزرگی است که تحمّلش خیلی سخت است. بالاخره اگر دانشجویان بخواهند قدرت تحلیل پیدا کنند، باید فعّالیت سیاسی بکنند؛ باید سیاست را بخوانند، بنویسند، بگویند، مذاکره و مباحثه کنند. تا این کار نشود، دانشجویان توانایی پیدا نمی‌کنند. عقیده من، هنوز هم همین است.

اما نکته اساسی در فعالیت سیاسی که باید از سوی مجموعه‌های دانشجویی دنبال شود آن است که فعالیت سیاسی توسط این گروه به آن معنا نیست که میدانی جهت حضور و تبلیغ جریان‌های سیاسی کشور در دانشگاه فراهم شود. بلکه جنس فعالیت‌های دانشجویی سیاسی از جنس ارائه مباحث سیاسی به دور از سیاست‌زدگی و در شأن فضای علمی دانشگاه است. در صورتی که فضای آرامش منطقی و علمی بر دانشگاه‌های کشور حاکم باشد، دانشگاه به جای میدان جنگ سیاسی، می‌تواند آوردگاه مشرب‌ها و مرام‌های مختلف و حتی متضاد فکری باشد که نتیجه آزاداندیشی از این نوع، نه تنها نشاط حقیقی سیاسی که بلکه ساخت پشتوانه علمی و ایدئولوژیک برای فضای سیاسی کشور و همین جریان‌های سیاسی باشد. از این‌رو حتی اگر در دانشگاه در کنار کرسی‌های نظریه‌پردازی انقلابی و اسلامی، کرسی‌هایی جهت نقد و نظریه‌پردازی لیبرال و ... وجود داشته باشد، هیچگاه از وجود چنین مباحثی نمی‌توان و نباید به خود هراس راه داد. اما آن جا که این اختلافات به سطوح جاری سیاسی و زد و خوردهای جریانات و گروه‌ها می‌رسد در تقابل جدی با اصل آزاداندیشی و آزادفکری در دانشگاه می‌باشد.

با همه ی این وجود امروز با بررسی بر عملکرد مدیران دانشگاهی استان خراسان شمالی حمایت لازم از تشکل های سیاسی دیده نمی شود و هر روز از گوشه و کنار دانشگاه ها خبرهای از برخورد و یا بی مهری مسئولان دانشگاهی  برای پاسخ گویی به مطالبات سیاسی این تشکل ها به گوش می رسد.

میدان دادن و توجه به ایده ها و نظرات تشکل های دانشجویی در سطح استان می تواند در زمینه های گوناگون سیاسی در سطح استان راهگشا و موثر باشد،اما این اتفاق زمانی رخ می دهد که در ابتدا در سطح دانشگاه ها مسئولان دانشگاهی بویژه روئسای دانشگاه ها نگاه خود را به فعالیت های تشکل های سیاسی تغییر دهند و با صبر و روی خوش نسبت به بیان دغدغه ها و مطالبات دانشجویان برخورد کنند و نگاه حزبی به تشکل ها را کنار بگذارند.

 بی شک این تغییر نظر می تواند در امر رشد و شکوفایی سیاسی استان خراسان شمالی که این اینک تبدیل به یک نهال 12ساله شد موثر باشد. 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۵۴
عارف عبداللهی

این چجورتوفیقی بود که رهبری قبل از گفتگوی تو با مردم گفتند که : تغییر ملموسی در معیشت مردم حاصل نشد و مسئولین پاسخگو باشن ؟؟؟

ر : روحانی  
 
و : وجدان محترمشان 
 
ر: سلام ، دیدی توی گفتگوی  زنده با مردم ترکوندم !!!
 
و : چه سلامی ،چه علیکی ! میدونی آخرش بااین کارا و حرفات من رو هم بین مردم نابود میکنی ؟ و میدونیکه اگه من نابود بشم به تو چی میگن ؟؟؟
 
ر : چی گفتم مگه ؟؟؟؟ 
 
و : چی موند که نگی ! در اخر واسه تک تک این حرفات توضیح میخوام 
 
و : اونشب برگه روکردی و هی میگفتی میگم میگم و ( علامت رشد به مردم نشون میدادی )  
مردم مگه ازت علامت میخواستن ؟ مگه اینجا سره  4راهه که علامت نشون بدی ! مردم به برگه تو نگاه نکردند و ازت توقع بیشتری داشتن 
 
و: یا برداشتی میگی (اگه برجام اجرا نمیشد دسترسی به اموال کشور میسر نبود)، اخه معلومه دیگه بعد از برجام دسترسی به اموال کشور محیا شد و هربنی بشری حق دسترسی پیدا کرد !!
 
و : اظهار داشتی که : ( شرایط ایران هراسی از بین برده شده ) که البته فکر کردی که دست هر نیرنگ بازی رو بگیری و بهش بگی نترس عمویه ، این میشه رفع ایران هراسی ؟؟؟؟ و شایدم نمیدونیکه نیرنگ باز همون گرگیه که هر لحظه بدنبال زخمی کردن توست و دست دوستی دراز کردن به سمتش عواقبی رو هم درپیش داره.
 
و : و اینکه گفتی : باایستادگیه مردم و هدایت های رهبری این توفیق در برجام حاصل شد ، این چجورتوفیقی بود که رهبری قبل از گفتگوی تو با مردم گفتند که : تغییر ملموسی در معیشت مردم حاصل نشد و مسئولین پاسخگو باشن ؟؟؟
و باحلوا حلوا که دهن شیرین نمیشه که هیچ ، بلکه بعضی مواقع به تلخی هم منجر میشه ای حسن !
 
و بازم ادامه میدی ، اخه چقدر رهبری تورو هدایت کنه ؟؟؟
 
وزیرت که با پوزخند کِری ازخود بیخود شد و همه حرفاش رو در روز 23 تیر94 یادش رفت و فقط عاشق یک سلفی با کِری بود .
 
   که البته این دوستات الان پشیمان شدند و میخوان طرح مقابله بابرجام رو پایه ریزی کنن ، آخه چرا عاقلانت و روشنفکرانت کنند کاری که بازارند پشیمانی !!!!
 
و : و ازهمه جالب تر که گفتی : ( تریبونی یا رسانه ای حیثیت افراد  رو خدشه دار نکند ) یعنی انتظار داری که نگن برادرت داره بخور بخور میکنه و به دارو دسته این بخور بخورها کاری نداشته باشن ؟؟؟
 
 برداشتی میگی : ( ازاولویت های مهم و ضروری کشور مسئله اب است ) یعنی میخوای بگی که هنوزم یکساله که بفکر اب هستی ؟؟؟ 
 
یعنی منظورت اینه که دیگه دغدغه برجام رو نداری ! چون اگه مسئله برجام رو تموم شده دونسته باشی که دیگه باید فاتحه ای هم در جهت شادیه روح مردم بفرستیم . و به بقای بازماندگان هم امیدی نداشته باشیم .
 
و: مسئله دیگه اینکه یکبار سال 93 باد به غبغبه ها انداختی و بااقتدارگفتی  : ( ماازرکود عبور کردیم ) باز امسال میگی( مسئله رکود داریم ) 
 
چرا دست بر نمیداری از غلو گویی ها و قمپز هات ای حسن ؟
 
نگو این چیزها رو ای حسن ؟؟
خطر داره حسن ؟ 
خطرش رو 96 حس میکنیا ای حسن ؟  
بقول حضرت اقا صبر مملکت 80 میلیونی بیشتراز 6 ماه همچین کمم نیستا ای حسن ؟
 
منکه اگه میتونستم ازاین کارات و این صحبت های فریبندت بال درمیاوردم و به اسمونا میرفتم
 
 فقط نکته اخرم اینکه : حواست باشه که داری کم کم مثله برادره چوپان دروغگو یعنی چوپان رویا پرداز میشیا و اینجوری فقط موجبات خنده و شادی اطرافیانت رو فراهم خواهی کرد !! 
 
از ما گفتن بود ای حسن !!
 
و در پایان جواب پَر پَر کننده روحانی به وجدان محترمشان : هرجا هستم باید خط رو نگه دارم و به اینده خوش بین .... چاره ای جز این نیست و بقول شاعر نیمه شب در میخانه زدند ، قرعه کار بنام منه دیوانه زدند.... 
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۲۰
عارف عبداللهی

اندرحکایات گذاشتن ریش در قرن مدرنیته شدن انسانها...

واسه شما هم اتفاق افتاده یا نه؟!

در مرکز شهروقتی ازعابرپیاده رد می شوی:شما هم میای از بازار خرید میکنی حاج اقا! یاالله

جایی ایستاده ای و منتظر کسی هستی : امشب کجا شام میدن اخوی !

موتورسواری که همزمان با زدن بوق عجیب از کنارت رد می شود : چطوری شیخوووووو!

 ماشینی که از تو میگذرد: خفه نشی ریشووو،دکمه های بالایتو بازکن!

و هزاران کنایه که نه حوصله و نه مجال بیان است ...

باخودم می گفتم اخه چرا این جماعت این گونه است!!! و راه حل خلاص شدن از همه کنایه ها و بقول خودشان تیکه انداختن ها ، رسیدن به خانه و با تمام توان به جان محاسن افتادن بود البته همراه کمک گرفتن از کمی کف صابون برای التیام رنج حاصل از تیغ کشدن به پوست صورت !!

اما جالب اینجاست که بدانیم:

در روزگاری که هر کشوری به ظاهر مدرنیته و روشن فکر برای جامعه ما گوساله ای سامری می سازد و بدون گرفتن ریالی پول و بدون هیچ تشریفاتی از گمرکِ رسانه ها وارد اجتماع ما می کنند و درنهایت اسمش رو میگذارند (مٌد) و همچنین برگشتن به عصری که در آن یکی از احکام دهگانه آیین ابراهیمی گذاشتن محاسن  بوده را (وقتی خداوند حضرت ابراهیم (ع) را خوب مورد امتحان قرار داد به این که فرزندش اسماعیل را ذبح کند،پس از سربلندی ابراهیم (ع) پروردگاربه جهت پاداش لقب حنفیت ((پاکیزه بودن ))راکه احکام ده گانه آیین  ابراهیم (ع) نام گرفت را به ایشان داد و در ایه 123 سوره نحل به پیامبر فرمود که ای رسول ما! از ایین ابراهیم (ع) تبعیت کن)دِمٌده می دانند و این اعتقادات را بصورت آپدیت وار زیر پایشان له میکنن!!

 امروز جای تعجبی نیست که به ریشمان بخندند ،آری ..

در جامعه ما تسخیر فکر ها آسان شده .

 وقتی فرصتی بدست می آوری درمقابل سوالی که از این جماعت می کنی  چرا شما ریش نمیگذاری؟ هرکدام به طریقی جوابت را میدهند :

 

اقایی که مزاح گونه میگفت : خانمم گفته هر موقع ریشات در آومد ، اول ریشتو می تراشی ، بعدا پات رو خونه میذاری!

جوانی که می گفت : الان همه ریشاشون رو میتراشن برادر! ریش گذاشتن واسه دوران پیامبر (ص) بود.

بنده خدایی هم که همش اهل فرار از دین بود : ریش گذاشتن ریا کاریه ، آدم باید کارای دیگش رو درست کنه .

 با خودم گفتم اگر بدنبال زیبایی هستیم ، چرا در دلمون نم یخوایم این زیبایی رو! مگر یوزارسیف ریش نداشت ؟ چرا پرتغال ها و دستها با هم بریده شدن ؟

یا هم احتمالا مضرات جنگ بین تیغ و پوست صورتمون رو نمی دونیم ! و شر کثیر رو به خیر قلیل ترجیح می دهیم.

یاهم محتملا نمی دانیم که دین ما دین ریا کاری نیست . و تا از صفر شروع نکنی به صد نمیرسی، مگر روی کاغذ و توی توهم و تا از جز شروع نکنی به کل نخواهی رسید .

به دام هایی که لحظه لحظه  در جلوی پایمان هست ، توجهی نمی کنیم و می خواهیم با الم شنگه هایی که به سروصورتمان می زنیم مسیر دیگران رو هم خراب کنیم .

آری ، عصر من و در شهر من ، عصر خود شیفتگیه اکثرانسان ها از روی جهل است ....

عصری است که اگر یک فقیری که در حال گدایی است درصورتی که شلوار پاره شده در تن دارد متهم به پلشتی و بدبخت و فلک زده بودن می شود اما جوانی که با گام های مغرورانه بین مردم راه می رود در حالیکه همان شلوار پاره را به تن دارد مستحق به دریافت جایزه در پیج مدلینگ اینستا گرام با هزاران کامنت و می شود و محبوبِ افکار غلط!!!

ای کاش در دل و افکار خود به دنبال زیبایی میگشتیم نه در چشمِ مردم این شهر ...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۴۷
عارف عبداللهی

یک نشریه محلی خراسان شمالی در سرمقاله آخرین شماره خود به تحلیل کودتای ترکیه با عنوان "کودتا در ترکیه؛ دخالت نکبت بار نظامیان در سیاست" پرداخت.

در خلال متن مسائلی مطرح می شود که هدف نگارنده از آن را بیش از پیش نمایان می کند، او دموکراسی و انتخابات آزاد را باعث نجات اقتصاد ترکیه می داند و سپس می گوید کودتای نظامیان باعث نا امنی در این کشور شد و در نتیجه صنعت توریسم آن که درامد چند ده میلیاردی برای ترکیه دارد دچار خدشه شد.

در نهایت نیز وی نتیجه گیری خود از این کودتا در ترکیه را به فرمایشاتی گزینشی از امام خمینی(رحمه ا... علیه) خاتمه می دهد که مقصود نگارنده را تکمیل می کند، می نویسد "وقتی ابعاد فاجعه دخالت نکبت بار نظامیان را در ترکیه می بینم به یاد فرمایشات امام می افتم که چه هوشمندانه و حکیمانه نظامیان را از ورود در امور سیاسی بر حذر می داشتند، امام انسان بزرگ و حکیمی بودند و گویی وضع امروز امثال ترکیه را پیش بینی می کردند؛ چنانکه فروپاشی شوروی را پیش بینی کردند؛ که آن نیز به وقوع پیوست!"

حال چند نکته پیرامون متن فوق؛ ابتدا اینکه باید یاداور شویم در کشور ما تا کنون تنها یک مرتبه کودتا رخ داده است و آن نیز مربوط به خوش بینی و اعتماد بی جایی بود که دکتر مصدق رئیس دولت ملی به آمریکا کرد، در واقع در جریان ملی شدن صنعت نفت مصدق برای آزاد کردن نفت از چنگال انگلیس خیال کرد باید یک متحد بین المللی داشته باشد و آن آمریکاست.

اینجا بود که بعد از همکاری و اعتماد به آمریکا در پشت پرده انگلیس و آمریکا با هم طرح کودتا و سرنگونی دولت مصدق را ریختند و دیدیم که پس از آن علی رغم هشدار های آیت ا... کاشانی مبنی بر اعتماد به توان مردم در ملی کردن صنعت نفت نتیجه این خوشبینی به آمریکا سرنگون شدن دولت و مضاعف شدن دیکتاتوری بود، ضمنا نفت نیز نه تنها ملی نشد بلکه اینبار به چنگال دو استعمارگر مستکبر یعنی آمریکا و انگلیس افتاد!

البته هنوز یادم نرفته بگویم دومین کودتا در کشور ایران نیز پس از انقلاب رخ داد! آنجا که جنبش سبز به رهبری سران فتنه آمریکایی_اسرائیلی سال هشتاد و هشت، شیرینی جشن مردمسالاری دینی را به کام ملت تلخ کردند و 24.5 میلیون رای مردم را نادیده گرفتند و با طرح ادعای واهی تقلب 8 ماه امنیت کشور را به آشوب کشیدند و به هیچ یک از اصول ادعایی خود یعنی دموکراسی و انتخابات آزاد پایبند نماندند.

این اقدام آنان باعث شد دشمن نا امید به اعمال فشار بیشتر بر مردم امیدوار شود و تحریم ها را برای به زانو در آوردن ملت بزرگ ایران بیشتر کند و در حقیقت مقصر اصلی فشار اقتصادی بر مردم ایران همین کودتاچیان سبز بودند.

اما در خصوص نیروهای نظامی علی الخصوص سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی که در این نوشتار به طور غیر مستقیم مورد هدف واقع شده است باید گفت اگر تابع قانون هستیم باید بدانیم که اختیارات ورود به عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان را قانون به سپاه پاسداران داده است.(1)

ضمن اینکه جنس فعالیت سیاسی در این نهاد پشتیبان انقلاب اسلامی متفاوت است و شامل روشنگری و بصیرت افزایی می شود نه فعالیت جناحی که نگارنده خود نیز در متنش از امام(رحمه ا... علیه) نقل می کند "ما می خواهیم سپاه و ارتش جند ا... باشند و دسته بندی سیاسی نداشته باشند" که در تمام ادوار خصوصا انتخابات ها این موضوع مورد تاکید سپاه، بسیج و ارتش بوده است.

در نهایت اینکه باید به ایشان یاداور شویم در کشوری که ولایت فقیه فرمانده کل قواست نیاز نیست نگران کودتای نیروهای مسلح باشید، نظامیان مخلص ما اگر سودای قدرت داشتند در خارج از مرزها برای دفاع از حریم اهل بیت(علیهم السلام) و امنیت کشور جانفشانی نمی کردند.

بیشترین نگرانی نظام و مردم از خواص بی بصیرت است که مانند فتنه سال 88 علیه رای و نظر اکثریت مردم کودتاچی گری نکنند و برای مقاصد دنیوی خود و تسلط دشمن بر کشور، امنیت و ثبات کشور را بهم نریزند.

بطوری که شاهد بودیم چطور تروریست هایی از گروهک منافقین گرفته تا عبدالمالک ریگی و آل سعود و پدر همه آنان آمریکا و رژیم صهیونیستی به صراحت از فتنه گران حمایت می کردند و آثار شادی در چهره آنان هویدا بود، اگر دم از خط امام می زنیم باید بدانیم امام روح ا... فرمودند "هرگاه کاری کردید که دشمن برای شما کف زد و شما را تشویق کرد بدانید در مسیر غلطی گام نهاده اید و به خودتان شک کنید"(1) فاعتبروا یا اولی الالباب.

پ.ن:

1- اصل 150 قانون اساسی

2- وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(رحمه ا... علیه)

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۱۵
عارف عبداللهی

به مناسبت سومین سالگرد ریاست جمهوری روحانی

از برجام‌زدگی تا مقصر تراشی برای بی‌حاصلی برجام

سه سال از آغاز به کار دولت آقای روحانی گذشت؛ اکنون این دولت به آخر راه خود نزدیک شده؛ در حالی که هنوز وعده‌های انتخاباتی رییس جمهور در آغاز راه  فراموش نشده است. دولت در طول این مدت با نادیده گرفتن  ظرفیت‌های داخلی؛ همه مشکلات کشور را به سیاست خارجه گره زد و تمام انرژی خود را صرف توافق نافرجام برجام کرد. از این منظر می‌توان دوران ریاست جمهوری روحانی را به چند بخش تقسیم کرد:  


1برجام زدگی و گره زدن تمام مشکلات به برجام:

در این مرحله دولت  اولا سعی می‌کرد وضعیت کشور را #بحرانی جلوه دهد؛ دوم در حالیکه حل تمامی #مشکلات را به برجام گره  می‌زد  بر فواید این توافق بر اقتصاد کشور تمرکز افراطی داشت و سوم  نهادهای قانونی کشور را در تصویب فوری برجام، تحت فشار قرار می‌داد. 


2 تلاش برای رسیدن به برجام 1 و 2 و 3 و ...

در این مرحله رئیس جمهور، علارغم عهدشکنی‌های آمریکا، همچنان از هر تریبونی برای بهشت نشان دادن فضای پسابرجام و #فتح‌الفتوح خوانی برجام استفاده می‌کرد و دائماً از  تحولاتی عظیم در پسابرجام سخن می‌گفت؛ چون این آب‌نبات زیر دهانشان مزه کرد سخن از  برجام 2 و 3 و 4 به میان آوردند و آن را راه حل مشکلات معرفی کردند. برجام 2 چیزی نییست جز فاصله گرفتن از #مقاومت منطقه. مطرح شدن برجام 2، 3 و 4 پس از برجام، دامی برای انقلاب اسلامی بود که رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و ژرف‌اندیشی خط آمریکا را خواندند و مانع تحقق آن شدند.


3تلاش برای اجباری شدن درک دستاوردهای برجام

در حال حاضر «هر کس از لغو تحریم‌ها خوشحال نشود باید در ایرانی بودن او شک کنیم» این قبیل اظهارات که نوعی توهین آشکار به ملت ایران است؛ در حالی که بد عهدی‌های آمریکا در همان آغاز راه بر همگان روشن شد؛ بار‌ها و بارها از سوی دولت و حامیان آن شنیده شده است.  تلاش برای اجباری شدن لمس دستاوردهای برجام، یکی دیگر از راه‌های ممکن برای عبور بی‌سر و صدا از شکست وعده‌های برجامی دولت و اصلاح‌طلبان به مردم به شمار می‌آید.

 

4 مقصر تراشی برای بی دستاوردی برجام  

پس از روشن شدن بی‌دستاوردی مذاکرات برای مردم؛ و ناکام ماندن روشهای سرپوش گذاشتن بر این شکست؛ دولت و حامیان آن ، در یک سالگی برجام،  به «مقصرتراشی برای بی‌دستاوردی برجام» روی آورده است. روشی که  در پیشابرجام هم سابقه داشت.  ولی‌الله سیف و اسحاق جهانگیری، رئیس بانک مرکزی و معاون اول دولت یازدهم در این زمینه صراحتاً صحبت‌هایی را طرح کرده مبنی بر اینکه دست‌هایی ناپاک در کارند تا نگذارند دستاوردهای برجام آشکار شود!‼️


4  انفعال دولت در برابر مشکلات کشور

اینک دولت در حالتی انفعالی به جای جبران مافات و حل مشکلات کشور به دنبال #آمارسازی‌های خیالی از اقدامات صورت گرفته در این سه سال است. آمارهایی که با واقعیات جامعه فاصله زیادی دارد. آمارهای واقعی به ما می‌گوید که در عرض این سه سال کارخانه‌های بسیاری در کشور تعطیل شده و چرخ #تولید و #سرمایه گذاری مولد کاملاً خوابیده است.

 بهتر است دولت در یک سال باقیمانده به جای  بازی با کلمات برجام و پسا برجام کمی هم وارد وادی عمل شود و به وضعیت بازار و صنعت بهبود بخشد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۴۰
عارف عبداللهی

درد دل های یک سالِمِ افسرده با جنابِ دکتر راجب بیماری نجومخوردگی ......


اقای دکتر! شما بجای اینکه به فکر بهبودی این بیماری باشید ! به دنبال تشدید بیماری هستید؟؟


 پُلی بزنیم به گذشته نچندان دور:


دکتر قاضی زاده هاشمی : فراموش نکنیم که دین حنیف ، آیین پوشیدگی است ، نه افشاگری !


آقای دکتر! فراموش نکنیم که همان دینی که حنیف بوده ،بزرگ عادلِ تاریخ ،مولای متقیان هم از همان مکتب به امامت و رهبریه اجتماع خویش رسیده . 


اقای دکتر ؟ بجاست که قبل از تجویز شما این موضوع را برایتان شرح دهم که : 


 مولای متقیان کسانی را که با توسل به اموال مردم بیش از استحقاقشان از پاداش برخوردار می گشتند را به اجرای اکثر حکم های زیر وامیداشت :


 مصادره اموال و برگرداندن آنها به صاحبان اصلی 

ضربه های شلاق در ملا عام به نحوی که همه مطلع شوند( آگاهی از عمل فاسد، نه افشاگری ) و باقیه مجازات ها که برای افراد و مسئولین تحت حکومت خویش داشتند ( مستدرک الوسائل ج 17 ص 403 )


شاید هم بنده نمی توانم برداشتی از حنیف (پاکیزه) بودن دین داشته باشم ! و تفاوت پاکیزگی با محافظه کاریه منفی را نمیدانم !!!


 حالا که فرصت است یک مطلب حاشیه ای را هم برایتان بگویم : 


جنابعالی گفته بودید که در دولت قبل زایمان ها در کف خیابان ها انجام میشد!


 .الحمدلله که با روی کار آمدن دولت جدید زایمان ها از کف خیابان ها جمع شده اما بعد از اینکه زایمان ها جمع شدند ، آبروها به کف خیابان ها روانه شدند و صدای مردم از شیوع بیماریه نجومخوردگی در آمده... 


و بجاست که پیش بینی کنیم از آینده طبق فرمایشات شما: 


شاید در آینده ای نچندان دور ، شما باید تولید نسل اقا زاده ها را در بیمارستان ها پی گیری کنید ، چون مردم عادی از پایه ی اقتصادی فلج میشوند و به فکر تشکیل خانواده نخواهند افتاد و آنوقت شما هم یا باید درهای بیمارستان ها را تخته کنید و یا برروی افراد نجومخورده باز گذارید !!!


👈 . و یک پیشنهاد:


بنظر بنده اگر به دنبال التیام یافتن این بیماری نیستید و یا اگر علمش را ندارید حداقل موجبات تشدیدش را محیا نکنید و به دست افراد کاربلد بسپارید . باتشکر .


ودر آخر هم سخنم را با یک دوبیتی به منظور بیهودگیه برخی تفکر ها به پایان خواهم رساند 


          شهپر پرواز ما خواهد کف افسوس شد 

                کز غلط بینی قفس را آشیان پنداشتیم ....


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۵۵
عارف عبداللهی


طی روزهای گذشته یادداشتی توجیهی از سوی برادر ارجمندم جناب آقای یامین پور را درباره مسائل جاری کشمیر خوانده ام که ضمن احترام به نظر ایشان تصور می کنم ضعف اطلاعات تاریخی و میدانی مسیر بحث و استنتاج ایشان را به خطا برده است دراین باره تذکر چند نکته را ضروری می دانم

1.از جنبه تاریخی درباره پیدایش چالش کشمیر در این نکته تردیدی نیست که حاکمیت هند بر کشمیر غاصبانه و نامشروع است و این کشور سرانجام باید به تعهدات بین المللی و طبیعی تاریخی تن داده و اجازه تعیین حق سرنوشت را به مردم کشمیر واگذار کند چه آن که اگر دسیسه پیر استعمار نبود مردم کشمیر در هند و پاکستان مجبور به تحمل این همه رنج طولانی نبودند درواقع فلسفه اصلی حمایت از مردم کشمیر دفاع از حق یاد شده است که هرگز نمی توان از آن چشم پوشید مگر آن که اراده مردم محروم کشمیر آن را تایید کند.

2. آنچه البته می تواند مورد مناقشه و اختلاف باشد نحوه احقاق این حق اجتناب ناپذیر است ممکن است کسانی معتقد باشند راه احقاق حق پیگیریهای حقوقی بین المللی است و برخی دیگر معتقد باشند که سازمان های بین المللی ساخته و پرداخته همان استعمارگران فتنه گراست و از راه نتیجه ای حاصل نخواهد شد بنابراین باید به اعتراضهای مسالمت آمیز مدنی روی آورد که البته تاریخ مبارزات کشمیر این تجربه را نیز ناکام نشان داده است و سبعیت دولت و ارتش هند راه را برا این روش نیز بسته است چه آن که تا پیش از دهه 90 معمولا همین روش ادامه داشته است و ممکن است کسانی دیگر معتقد باشند همچنان که فلسطینیان راهی جز مبارزه مسلحانه پیش رو ندارند کشمیریان نیز به دلیل عناد و لجاج دولت هند راهی جز این ندارند

3. درباره مساله پیچیده کشمیر یک سوی طبیعی ماجرا دولت پاکستان است که پیدا و پنهان به تحریک و تجهیز عناصر مسلح در کشمیر می پردازد و البته این را جز وظایف انسانی و اسلامی خود برای نجات مردم کشمیر می داند شاید تا این جای سخن چندان نتوان به پاکستان خرده گرفت اما وقتی پای نیات دیگر و سوءاستفاده های گسترده سیاسی داخلی و منطقه ای به میان می آید پای همراهی با سیاست های پاکستان در موضوع کشمیر می لنگد و امت اسلامی را در این همراهی با تردید روبرو می کند چه آنکه بارها پاکستان نشان داده است که خیرخواه واقعی مردم کشمیر نیست به عنوان نمونه می توان به پرورش گروههای افراطی و تروریستی از قبیل لشکر طیبه اشاره کرد که دستش به خون مسلمان پاکستان و افغانستان آلوده است

4.ضلع دیگر چالش کشمیر سیاست های سراسر تبعیض و ظلم و سبعیت دولت هند در طول نزدیک به هفتاد سال است که نزدیک به هفتاد هزار قربانی از مردم بی دفاع و مظلوم کشمیر برجای نهاده است یعنی تقریبا هر سال هزار نفر از زنان و کودکان و مردان کشمیری به کام مرگ کشیده شده اند به ویژه در دولت فعلی هند که با شعارهای افراطی و سابقه مسلمان کشی برسر کار آمده و برای جلب رضایت طرفدارانش نیاز به این خون ریزی دارد زیرا هنوز در تحقق این وعده برای هندوهای متعصب در سایر مناطق هند موفق نبوده است و باید  این ناکامی را در کشمیر جبران نماید کافی است دوستان انقلابی مانند آقای یامین پور که ترجیح داده اند به کسوت دیپلماتها درآمده و سخنان شیک و اتوکشیده و از سر ناآگاهی می گویند کمی نیز به تصاویر و روشهای جنایات هندوهای متعصب برضد مسلمانان مظلوم بنگرند و اگر هنوز عاطفه ای دارند خود و خانواده خود را به جای آن مظلومان بگذارند تا دلیل فریادها و انتقادهای کشمیریها از جهان اسلام و جمهوری اسلامی را دریابند 

احساس سوختن به تماشا نمی شود      آتش بگیر تا که بدانی چه می کشم

5. سرانجام قربانیان اصلی مردم مظلومی هستند که چون خشک و تر درآتش افروخته می سوزند و مساله آنها این نیست که کدام گروه و چه کسانی خواه وهابی و یا غیرآن این بهانه را به دست سفاکان هندو داده است بلکه در این بهانه جویی سبعانه روز و شبشان یکی است و فریاد استغاثه آنها به آسمان می رسد و شاید توجیه های دیپلمات ها و دیپلماتیک دردی از آنها دوا نکند بلکه آنچه به کارآنها می آید فشارهای مردم مسلمان است که دولتهای بی درد را به تحرک وادارد  تا از ابزارهای ممکن برای فشار به دولت هند بهره جسته درد و آۀام آنها را تسکین دهند 

با آن که سالهاست به برادر ارجمند جناب آقای یامین پور ارادت دارم اما این موضع را دور از مرام و مسلک ایشان می دانم البته در نوشته مشابه دیگری نیز از استاد گرانقدر طالب زاده موضعی مشابه دیده ام که گمان دارم از یک منبع و شاید در جلسه توجیهی دیپلماتیک این حرف را به دهان دوستان داده اند از این رو با پوزش از جسارت یادآوری نکته های یاد شده، تقاضا می کنم درصدد جبران این القا به بدنه حزب الله برآیند و مانع ادامه این فرآیند وحشیانه گردد

انه ولی التوفیق- 

دکترتقی صادقی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۵ ، ۰۰:۰۵
عارف عبداللهی